Suvi Vacker

Houst: No niin Suvi, onneks olkoon, viime vuoden kolmossija vaihtu ykkössijaks. Mikä oli tänää salainen ase?

Suvi: No emmä tiedä anto vaan mennä. Vauhtia on kuitenkin kivasti tullu vuodessa, kivasti on päässy ajeleen mukavassa porukassa ja sitä kautta se vauhti tulee.

Houst: No tää oli kauden eka kisa, kerro vähän miten sun talvesta, miten on treeni menny?

Suvi: No koittanu vaa ajaa paljon polulle, ja pelannut vähän lätkää loppukauden, houkuteltii takas pelaa. Semmosta vaihtelevaa, kuntoon vähän semmosta pitkäkestosta, että jaksaa sitten noi siirtymät, että lähtöportilla ei oo sitten ihan hapoilla.

Houst: Onko lätkästä jotain siirtovaikutusta enduroon?

Suvi: No lätkässä luisteluasento on aikapaljon sama kuin ajoasento, kehonhallinta ja sitten taas tässä tarvii räjähtää voimaa niinku lätkässä ja toki pitkäkestosempaa niinku suoritusta on tää.

Houst: Onko sulla treenipäivään jotain tiettyä taktiikkaa?

Suvi: Kaverin kans kenen kaa ajetaan tuolla Jyväskylässä niin sano et nyt ajetaan kaikki kahteen kertaa, mut ei me ihan kaikkia kahteen kertaa, mut jakso paljon paremmin ajella, ihan eri tavalla just kun viime vuonna jakso yhtäkään reenipäivää vetää läpi, et sen huomaa varmasti sen talven enemmän. Et ei mitään sen kummempaa taktiikkaa.

Houst: No niin, tästä on hyvä jatkaa sitten kohti Himosta, ei muutaku oikein paljon onnea!

Suvi: Kiitos! (en pääse muuten Himokselle)


Matti Lehikoinen

Houst: No nii onneks olkoon Matti back to back -voitto Messilästä. Sokkona mentiin mut se ei menoo haitannu?

Matti: Ei se haitannut mut oli siellä vähän ohjelmaa. Vähän tuli jännii paikkoja sillon tällön. Mut sen kun pitää mielessä et se tulos on mitä on et mä en voi tehä muuta kun sen mun oman osuuteni niin hyvin kun sen osaa ja sit kattoo mihin se riittää.

Houst: No voiks tämmösen ottaa myös treeeninä et mennää sokkona, et kuinka paljon maailmalla pitää osa radasta vaan osata tai tietää?

Matti: Kyl siinä oli tosi paljon samoja piirteitä, vaikka treeneissä onkin ajettu mut ne on niin pitkiä pätkiä et aika sokkona ajetaan kuitenkin. Et semmoset vaaranpaikat yrittää muistaa et mihin mennään ja mistä linjasta, et huomas et tuolla oli vähän samaa. Ja sit se katseen kauas viemisen merkitys niin huomas et siinä oli vähän ohjelmaa. Toivottavasti kakkoskierros oli vähän parempi mut siinä oli semmosta tiukkaa paikkaa.

Houst: Me ollaa vähän otettu teidän isosta sirkuksesta mallia ja oli ek:ille henkilökohtaiset ajat, niin miltä se tuntuu susta, sopiiko se tänne meille?

Matti: Mun mielestä se on tosi hyvä, aikataulu pysyy paremmin hallussa, ettei se oo sillee et kärki tulee maaliin ja sit palloillaan täällä, odotetaan, et kun me ajetaan aika paljon reippaammin kuin missä se kärki nyt menee. Nii se venyy tosi pitkäks se perä. Aikataulu oli tiukka, mut se oli ihan hyvä. Et jos siellä oli jotain hässäkkää nii sit oli vähän kiire sen jälkee, et ei siinä paljon aikaa jäädä renkaanvaihdolle. Mut sama se on tuolla ulkomailla, ettei voi hajottaa laitteita ja sit korjata vartti alhaalla. Ja mä luulen että se on monelle muullekin miellyttävä, se niinku näkyy et se joka tulee ekana maaliin, niin se on kärjessä siellä, et se tavallaan pikku hiljaa tiivistyy loppua kohden. Et mun mielestä se on paljon parempi että se menee näin päin.

Houst: Kiitoksii tästä ja ei muuta kuin oikein tsemppiä, toivottavasti nähdään sut kesän karkeloissa.

Matti: Kiitos!